De volledig elektrische BMW i3.

Rij 300km zonder opladen

Wist u dat de test actieradius van de BMW i3 met de nieuwe accu uitkomt op maar liefst 300 kilometer? Dat betekent in het dagelijks gebruik 200 kilometer volledig elektrisch rijden. Dat is heen en weer van Utrecht naar Antwerpen of van Arnhem naar Düsseldorf zonder opladen. Een overweldigende afstand toch?

 

4% bijtelling

Omdat de BMW i3 volledig elektrisch is profiteert u ook in 2017 van slechts 4% bijtelling! De 4% bijtellingscategorie is bedoeld voor de meest schone auto's. Enkel auto's zonder CO² uitstoot profiteren van dit lage bijtellingspercentage. Profiteer nu van extra voordeel op de BMW i3 met de Performance Lease Edition! 

 

Rijden in de BMW i3 

 

Het elektrisch rijden in de BMW i3 is een hele nieuwe ervaring. Bij het starten hoeft u enkel het gaspedaal aan te raken, u begeeft zich vrijwel geruisloos door het verkeer. De BMW i3 heeft slechts één pedaal, waarmee u gas geeft én remt. Zodra u het gas loslaat remt de auto vanzelf af. De vrijkomende bewegingsenergie wordt teruggewonnen waardoor de accu wordt bijgeladen. Innovatief en gemakkelijk dus!

Benieuwd naar het rijden in een BMW i3? Vraag vrijblijvend een proefrit aan!

 

Proefrit aanvragen

 

Actieradius BMW i3

De BMW i3 is leverbaar in twee varianten. De reeds bekende BMW i3 heeft een accucapaciteit van 60Ah en een actieradius van 190 kilometer. Daarnaast is er een nieuwe variant bestelbaar met een accucapaciteit van 95 Ah en een actieradius van 300 kilometer! Dat is maar liefst 50% meer. 

 

Uiteraard is deze actieradius berekent op basis van NEDC*. In de dagelijkse praktijk bereikt u met gemak bestemmingen tot 200 kilometer. Daarmee is de BMW i3 niet alleen prima geschikt voor de stad, maar is ook woon- werkverkeer eenvoudig af te leggen. Opladen kunt u gemakkelijk thuis via de BMW i Wallbox of onderweg.

 

De betrouwbare boordcomputer analyseert daarnaast continue welke factoren invloed hebben op de actieradius. Denk hierbij aan uw rijstijl, topografie, temperatuur en het gebruik van airconditioning en verwarming. Zo bent u altijd op de hoogte van de meest actuele actieradius en bereikt u altijd uw bestemming. 

 

Range Extender

Optioneel is de BMW i3 leverbaar met een Range Extender in de vorm van een kleine en stille 2-cilinder benzinemotor. Deze benzinemotor drijft een generator aan die de laadstatus van de accu constant houdt zodat de BMW i3 puur elektrisch kan blijven rijden! 

 

 

* NEDC (New European Driving Cycle) is de benaming voor een gestandaardiseerde testrit die wordt gebruikt bij de typegoedkeuring van voertuigen.

 

DUURZAAMHEID.

slide

Waarom?

  • Officiële test actieradius van 194 km. nu 300 km.
  • Nuttige actieradius van 130 km. nu 200 km.
  • Nieuwe carrosseriekleur Protonic Blue Metallic.
  • Nieuwe opties en combinaties voor interieur.
  • Hoogste wendbaarheid en rijdynamiek in zijn klasse.
  • Van 0 naar 100 km. per uur in 7,3 seconden.
  • Optie tot snelladen in 40 minuten.
  • Ook verkrijgbaar met Range Extender (benzinemotor).
  • Lage bijtelling.
slide

Doordachte duurzaamheid

Duurzaamheid is een belangrijk kernpunt en tevens uitgangspunt van BMW i. De hele levenscyclus van de BMW i3 is vormgegeven in lijn met minimaal gebruik van middelen en maximale duurzaamheid. Duurzaamheid integreert u met de BMW i3 eenvoudig in uw dagelijks leven. Nul emissie betekent minder luchtvervuiling en meer schone lucht. 

 

Het rijprogramma ECO PRO vergroot de actieradius en vermindert het stroomgebruik. Uw BMW i3 is daarnaast vrijwel geluid en geurloos. Daar profiteren u en uw hele omgeving van. Wist u dat de BMW i3 tot wel 95% recyclebaar is?

slide

Duurzame productie

De BMW fabriek in Leipzig is uitgerust met windmolens om de BMW i3 te produceren met groene stroom uit windkracht.

 

De carbonvezels waar het ultralichte passagierscompartiment van de BMW i3 van is gemaakt, worden geproduceerd met 100% groene energie: waterkracht uit een van de grootste waterkrachtcentrales ter wereld aan het Moses Lake, ongeveer 300 kilometer ten oosten van Seattle.

slide

Duurzame materialen

Elementen van 30% kenaf. Door voor grotere oppervlakken in het interieur kenaf toe te passen, is BMW erin geslaagd op aardolie gebaseerde kunststoffen te vervangen en het gewicht van de BMW i3 te verlagen. Kenafvezel is namelijk tot 30% lichter dan conventionele materialen.

 

De stoelen in de BMW i3 bestaat uit 40% scheerwol. Gecertificeerd pure scheerwol is een hernieuwbare grondstof die veel comfort biedt. Bij het interieurdesign Lodge bestaat 40% van de stoelbekleding uit dit materiaal. Interieurlijsten zjn gemaakt van eucalyptushout. Dit is van nature een vochtresistent Daarom heeft het ongeveer 90% minder oppervlakteveredeling nodig dan traditionele houtsoorten. Het leder van de BMW i3 wordt voor 100% gelooid met het natuurlijke extract van olijfbladeren. Olijfbladeren zijn een bijproduct van de olijvenoogst en worden op deze manier nuttig gebruikt.

Utrecht - Antwerpen, zonder laden?