BMW iX.

Vision becomes reality.

BMW iX.

Een visie die werkelijkheid wordt, dat is de BMW iX. Dit volledig elektrische model is gebaseerd op een nieuw, modulair en schaalbaar platform dat door BMW Group is ontwikkeld. De BMW iX is uitgerust met de allernieuwste innovaties op het vlak van elektrificatie, connectiviteit en autonoom rijden en is goed voor meer dan 600 kilometer volledig elektrisch rijplezier. Meer informatie over de Sports Activity Vehicle (SAV) leest u op deze pagina.

 

De BMW iX wordt geproduceerd vanaf de tweede helft van 2021 en zal naar verwachting eind 2021 bij ons in de showroom arriveren. Wilt u tot die tijd op de hoogte blijven van de laatste ontwikkelingen omtrent de BMW iX? Meld u dan aan voor onze updates en u krijgt automatisch het laatste nieuws in uw mailbox.

Exterieur.

Het exterieurdesign van de BMW iX is een compleet nieuw design die door BMW omschreven wordt als nauwkeurig en minimalistisch. Het exterieur van de BMW iX staat symbool voor een nieuwe invulling van de krachtige proporties van een grote BMW SAV. Minimalistische en nauwe karakterlijnen sieren het design en zorgen voor een moderne uitstraling.

Verticale nierengrille.

Verticale nierengrille.

Opvallend is waarschijnlijk het juiste woord. De verticale BMW nierengrille aan de voorzijde trekt direct u aandacht. Omdat de elektrische aandrijving van de BMW iX weinig koellucht nodig heeft is de nierengrille zelfs volledig dicht. Maar dat is nog niet alles. De BMW nierengrille in de BMW iX is ook nog een uiterst intelligent. Functies zoals cameratechnologie, radarfuncties en sensoren zijn in de grille verwerkt achter een transparant oppervlak. 

Highlights.

Highlights.

Dat de BMW iX een uniek model is wordt eens te meer bewezen. Zo is de BMW iX het serieproductiemodel met de meest compacte koplampunits ooit, worden de vlak gemonteerde deurgrepen geactiveerd met een druk op de knop, beschikt hij over raamstijlloze portieren en zijn ook de achterlichten zeer compact te noemen. Wilt u de ruitenwisservloeistof bijvullen dan zit de vulopening verstopt onder het BMW logo aan de voorzijde. Aan de achterzijde doet het BMW logo op de achterklep dienst al achteruitrijcamera. 

Afmetingen.

Afmetingen.

De volledig elektrische BMW iX is natuurlijk compleet nieuw en daarom nog lastig te plaatsen in het modellenaanbod voor BMW. Qua lengte en breedte is de BMW iX te vergelijken met de BMW X5 en door zijn dalende daklijn is hij vrijwel even hoog als de BMW X6. De wielbasis daarentegen doet denken aan de BMW X7. Kortom, de BMW iX is een zeer complete mix van verschillende BMW X modellen.

Interieur.

Net als bij het exterieurdesign geldt voor het interieur dat ook hier minimalistisch design een hoofdrol speelt. Knoppen die niet nodig zijn worden onzichtbaar en in de middenconsole nemen sensoroppervlakken de rol over van conventionele knoppen.  Het interieur van de BMW iX stelt de mens centraal, op alle vijf de zitplaatsen. Eenmaal ingestapt geniet u van een luxueuze en lounge-achtige ambiance. 

Ruimtelijk.

Ruimtelijk.

Het interieur van de BMW iX bezorgt u een open en ruimtelijk gevoel. Zowel voor- als achterin beschikt de BMW iX over een vlakke vloer. Hierdoor hebben alle passagiers de beschikking over veel beenruimte. Ideaal voor wanneer lange reizen in de planning staan. Het ruimtelijke gevoel wordt nog eens extra versterkt door het doorlopende glazen panoramadak. Doordat de hemelbekleding ontbreekt levert het ook nog eens extra hoofdruimte op voor alle passagiers. Een win-win situatie. 

Comfort.

Comfort.

Zowel voorin als achterin is een comfortabele reis gegarandeerd. Standaard is de BMW iX uitgerust met nieuwe ontworpen stoelen inclusief geïntegreerde hoofdsteunen voor de bestuurder en voorpassagier. Indien gewenst is het mogelijk om luidsprekers en een Shaker in de stoelconstructie te integreren voor een intensieve geluidsbeleving. De achterbank is ontworpen voor maximaal comfort voor drie personen. Om de bagageruimte te vergroten is het mogelijk de achterbank neer te klappen. 

Cockpit.

Cockpit.

De beste plaats in de BMW iX is nog altijd achter het stuur, in dit geval achter een zeshoekig stuur. Het is het eerste zeshoekige stuurwiel in een BMW en is geïnspireerd op de geometrie van stuurtjes in de autosport. Heeft u koude handen tijdens het rijden dan is hiervoor een oplossing. Het stuur beschikt namelijk over drie standen stuurverwarming. Wel zo lekker. Dan is er nog het volledig digitale dashboard in de BMW iX dat gevormd wordt door een 12,3” instrumentenpaneel en een 14,9” Curved Control Display. 

Performance.

De BMW iX beschikt over de vijfde generatie BMW eDrive technologie met twee elektromotoren. De krachtbron van de BMW iX is op duurzame wijze ontwikkeld waarbij geen gebruik is gemaakt van zeldzame grondstoffen. Zo is ook het ontwikkelingstraject van de BMW iX verantwoord. Het energieverbruik en de actieradius zijn geoptimaliseerd door het gebruik van innovatieve oplossingen op het gebied van lichtgewicht design en aerodynamica. 

Prestaties & Bereik.

Prestaties & Bereik.

Niet geheel onbelangrijk, welke prestaties levert de BMW iX? Volgens de meest recente berekeningen zal het systeemvermogen van de BMW iX boven de 500 pk uitkomen. In de praktijk houdt dit in dat het mogelijk gaat zijn om binnen vijf seconden van 0 naar 100 km/u te accelereren. De nieuwst hoogvoltage accu is goed voor een actieradius van meer dan 600 kilometer volgens de WLTP testcyclus.

Opladen.

Opladen.

Met de BMW iX is snelladen tot wel 200 kW mogelijk. Dit is te danken aan de door BMW nieuw ontwikkelde snellaadtechnologie. Door deze technologie wordt de accu van uw iX binnen 40 minuten van 10% naar 80% opgeladen en kunt u uw actieradius binnen 10 minuten vergroten met 120 kilometer. Het opladen van de BMW iX van leeg naar 100% aan een 11 kW Wallbox neemt 11 uur in beslag.  

Rijervaring.

Rijervaring.

De BMW iX is ontworpen voor lange afstand en elektrisch rijden en tijdens deze reizen kunt u kiezen voor verschillen rijmodi. Zo kunt u kiezen voor sportief om net iets sneller thuis te zijn, maar ook kunt u ervoor kiezen om het elektrische rijbereik te maximaliseren. Kiest u voor de One Pedal Driving methode dan remt de BMW iX zelfstandig af wanneer u het stroompedaal los laat. Dit zorgt voor het kenmerkende zwevende gevoel dat elektrisch rijden met zich mee brengt. 

Meer informatie?

Wilt u op de hoogte worden gehouden van de laatste ontwikkelingen omtrent de BMW iX. Schrijf u dan in voor onze nieuwsupdates en krijg het laatste nieuws als eerste in uw mailbox.

MINI
Ekris MINI

Ekris MINI

Ontdek alles over MINI.