Nieuwsitem

Nieuwe BMW M4 CS

BMW M voegt een nieuw en exclusief model toe aan haar modellengamma: De BMW M4 CS. Deze exclusieve M4 vult het gat op tussen de BMW M4 Coupé met Competition Pack en de BMW M4 GTS die vooral gericht is op circuitgebruik. De BMW M4 CS wordt vanaf juli gebouwd in de fabriek in München en slechts 20 exemplaren komen naar Nederland!

 

Zescilinder-in-lijn

De krachtige 3.0 liter benzinemotor in de BMW M4 CS heeft een vermogen van 460pk / 338kW. Dat is 10 pk meer dan de BMW M4 met Competition Pack. De BMW M4 CS accelereert van 0 naar 100 km/u in 3,9 seconden dankzij de slimme M TwinPower Turbo techniek. Met een begrensde topsnelheid van 280 km/u is deze exclusieve M4 duidelijk gericht op sportiviteit van topniveau.

 

De BMW M4 CS is standaard voorzien van de BMW M Double Clutch Transmission (M DCT) met een aparte oliekoeler, zeven versnellingen en Drive Logic. Deze geavanceerde transmissie heeft een automatische modus en kan via de schakelpaddles aan het stuur ook handmatig worden bediend. Schakelen gaat in een fractie van een seconde waarbij de vermogensafgifte niet wordt onderbroken. De lange zevende versnelling houdt het toerental laag om het brandstofverbruik op de snelweg te beperken. 

 

Net als de andere BMW M4 modellen is de M4 CS fijngeslepen op de Nordschleife van de Nürnburgring. Zijn beste rondetijd? 7 minuten en 38 seconden!

 

 

 

Sportief onderstel

Voor optimale grip onder alle omstandigheden is de BMW M4 CS voorzien van Dynamische Stabiliteitscontrole met M Dynamic Mode en het Active M differentieel. De bestuurder kan de stuurinrichting instellen op zijn persoonlijke voorkeuren, met slechts een simpele druk op de knop is er keuze uit drie rijmodi: Comfort, Sport of Sport+De Comfort-modus is bij uitstek geschikt voor slechte wegdekken, rijden in de stad en korte ritten. De Sport-modus is de favoriet voor sportieve bestuurders die zich willen uitleven op bochtige buitenwegen. En bestuurders die de grenzen opzoeken op het circuit kunnen kiezen voor de Sport+-modus. In deze modus leveren alle relevante systemen optimale dynamiek, maar als de bestuurder zichzelf te buiten gaat, grijpt het DSC in een fractie van een seconde in. In de M Dynamic Mode (MDM) laat het DSC gecontroleerde driftacties wel toe.

 

Exclusief

Er zijn twee nieuwe, exclusieve kleuren leverbaar voor de BMW M4 CS: San Marino Blue metallic en Lime Rock Grey metallic. De BMW M4 CS kan echter ook worden besteld in de kleuren Alpine White en Sapphire Black metallic. 
 

De lichtmetalen wielen – vóór in de maat 9Jx19, achter 10Jx20 – zijn speciaal ontwikkeld voor de BMW M4 CS. Standaard zijn Michelin Pilot Sport Cup 2-banden gemonteerd in de maten 265/35 R19 (vóór) en 285/30 R20 (achter). Dit zijn semi-slick wedstrijdbanden die eveneens voor de openbare weg zijn toegelaten. De banden bieden ongeëvenaarde grip en dwarsstabiliteit op hoge snelheden op het circuit, maar ook optimale tractie voor het accelereren vanuit scherpe bochten. De BMW M4 CS kan zonder bijkomende kosten ook worden besteld met Michelin Sport-banden die gericht zijn op gebruik op de openbare weg. 

 

Interieur BMW M4 CS

Ook in het interieur van de BMW CS is sportiviteit nadrukkelijk aanwezig. De lichtgewicht M Sport stoelen zijn met leder en Alcantara bekleed. De deurpanelen zijn vervaardigd van samengeperste natuurlijke vezels en ook de nodige techniek is aanwezig. De M4 CS biedt een unieke combinatie van comfort en sportiviteit en is uitgerust met o.a. 

  • Automatische Climate Control
  • BMW hifi-systeem Professional
  • Navigatiesysteem Professional

 

De BMW M4 CS wordt in beperkte aantallen geproduceerd van 2017 tot en met 2019. Er komen twintig exemplaren naar Nederland, de prijs volgt in een later stadium. 

 

 

 



Nieuwsitems.