BMW-M-1000-XR-Voorkant-zijkant-rijdend-mobiel
BMW-M-1000-XR-Voorkant-zijkant-rijdend-mobiel

BMW M 1000 XR KOMT ERAAN.

Meer informatie volgt later dit jaar.

M 1000 XR GAAT NIETS UIT DE WEG.

KLAAR VOOR ULTRASPORTIEF.

Nu nog een prototype, maar hij komt eraan hoor, de BMW M 1000 XR. Daarmee wordt de BMW M 1000 XR de derde BMW M motor in het aanbod. De M XR is een sportieve motor die uitstekende prestaties levert voor de langere afstanden.  Zoals u van een M motor mag verwachten zijn prestaties en aerodynamica erg belangrijk. Wat u op dat vlak mag verwachten vertellen wij graag.

PRESTATIES.
BMW Motorrad past in de M 1000 XR de 4-cilinder, afkomstig van de BMW S 1000 RR, met BMW ShiftCam technologie toe. Stapt u op deze machine dan krijgt u supersport prestaties voorgeschoteld. De machine heeft een vermogen van 147 kW / 200 pk en een topsnelheid van ongeveer 280 km/u. De motor weegt slechts 223 kilo, maar met het M Competition Pakket gaat dit gewicht nog eens verder omlaag.

Verder beschikt de M 1000 XR over het M remsysteem. Bij het ontwikkelen van deze remmen is inspiratie opgedaan bij de fabrieksracers van BMW die in het World Superbike Championship uitkomen. De M remklauwen vallen op door een blauwe coating en het fameuze M logo.

AERODYNAMICA.
Aerodynamica speelde ook een belangrijke rol tijdens de ontwikkeling van de M 1000 XR. De motor is uitgerust met Winglets die als doel hebben om bij iedere snelheid superieure stabiliteit te bieden. Dankzij de downforce die deze winglets genereren wordt het voorwiel op het wegdek gedrukt en wordt de neiging van wheelies tijdens het accelereren beperkt. Hierdoor hoeft het tractiesysteem minder snel in te grijpen.

Meer informatie over de M 1000 XR volgt later dit jaar.