BMW-Monteur-Tablet-BMW-auto-motorkap-open-mobiel
BMW-Monteur-Tablet-BMW-auto-motorkap-open-mobiel

STORING EN REPARATIE.

Snel weer op weg geholpen.

VAKKUNDIG GEHOLPEN.

ONZE EXPERTS HELPEN BIJ STORING OF REPARATIE.

Een storing aan uw BMW is uiteraard erg vervelend. U wilt natuurlijk zo snel mogelijk weer zonder storing op pad. Om u zo goed en zo snel als mogelijk van dienst te zijn kunt u een afspraak maken bij één van onze vestigingen via de werkplaatsplanner, via WhatsApp, per mail of telefonisch. 

Wij vragen aan u een zo uitgebreid mogelijke beschrijving van het probleem of de storing. Indien uw klacht betrekking heeft op rijcomfort kunnen wij u vragen om samen met onze specialist een rondje in uw auto te rijden. Zo krijgen we een goed beeld van het probleem en kunnen wij gericht aan de slag.

ONZE WERKWIJZE.

HOE GAAN WIJ OM MET EEN STORINGSMELDING?

Nog voordat uw BMW bij ons in de werkplaats komt gaat de chef werkplaats tijdens het voorbereidend werk op onderzoek uit.

  • Hij kijkt of er terugroepacties of productverbeteringen openstaan die betrekking kunnen hebben op uw probleem.
  • Hij zoekt uit of een dergelijk probleem al eerder is voorgekomen bij een soortgelijke auto.

Door dit voorbereidend werk wordt de diagnosetijd verkort zodra u met uw BMW bij ons aankomt voor het oplossen van het probleem.

AAN HET WERK.

EENMAAL IN DE WERKPLAATS.

Nadat u uw BMW bij ons heeft afgegeven gaat deze de werkplaats in. Hier beginnen we met het uitlezen van uw BMW. De uitleesrapporten worden doorgelopen en gecontroleerd. Afhankelijk van de resultaten kan het zo zijn dat een verdere diagnose gesteld gaat worden. 

Bij een verdere diagnose kunt u denken aan het uitvoeren van een test, controleren van de sensoren of het doormeten van de bedrading. In sommige gevallen kan het zelfs noodzakelijk zijn om een onderdeel te vervangen om de storing te verhelpen.  

BMW-4-Serie-Coupé-blauw-zijkant-werkplaats-x2-brug
BMW-Monteur-velgenapparaat

WIJ INFORMEREN U.

ONZE BEVINDINGEN.

Zodra wij het probleem gevonden hebben nemen wij contact met u op om u te informeren. We informeren u ook direct over de kosten die zijn verbonden aan het uitvoeren van de reparatie. In overleg met u gaan wij de reparatie uitvoeren zodat u weer veilig en zorgeloos op weg kunt.

HOE HANDELEN WE HET AF?

KOSTEN.

Allereerst gaan we kijken of uw BMW nog binnen de garantietermijn valt en aan de garantievoorwaarden voldoet. Is dit het geval dan vallen de diagnosekosten onder garantie. Als blijkt dat er sprake is van een product- en/of materiaalfout, dan vallen ook de reparatiekosten onder garantie zolang uw auto nog in de garantieperiode zit.

Valt uw BMW buiten de garantie dan zijn er kosten verbonden aan het stellen van de diagnose. Vooraf is niet altijd duidelijk hoeveel tijd er nodig is om de juiste diagnose te stellen en daarom starten wij met het uitlezen van uw BMW. Het uitlezen neemt ongeveer een half uur tot één uur in beslag, wat neerkomt op bedragen tussen de € 82,40 en € 164,80. Het kan echter zijn dat bij complexere problemen wij meer tijd nodig hebben om het probleem te constateren. In dat geval nemen wij altijd met u contact op om te overleggen.

In sommige gevallen is coulance van toepassing op de reparatie. Uiteraard doen wij ons best om in deze gevallen met u mee te denken. Coulance is helaas niet van toepassing op niet Nederlandse BMW’s.